Najčešća pitanja klijenata
Preporuka malim preduzećima i preduzetnicima jeste da novčana sredstva odobrena po osnovu dozvoljenog prekoračenja računa koriste u kraćem vremenskom periodu, u slučaju kada planirani priliv po osnovu naplate potraživanja od kupaca kasni, i to pre svega za plaćanje obaveza (npr. PDV-a i drugih dažbina prema državi, obaveza prema zaposlenima, za avansno plaćanje na osnovu kojeg dobijaju određeni rabat, ukoliko očekuju priliv u narednih nekoliko dana i sl.). Time će rešiti problem privremene nelikvidnosti u poslovanju i pravovremeno izmiriti svoje obaveze ili iskoristiti šanse na tržištu i ostvariti dodatni prihod. Prednost dozvoljenog prekoračenja računa jeste što se novčana sredstva koriste prema potrebama klijenta do iznosa koji je odobren, dok se kamata plaća samo na iskorišćena novčana sredstva u toku meseca.
Nakon odobravanja, iznos kredita za obrtna sredstva uplaćuje se na platni račun klijenta jednokratno, dok se otplata vrši u jednakim mesečnim anuitetima. Kredit se odobrava na rok do 24 meseca.
Revolving kredit predstavlja svojevrsni okvir koji klijentu omogućava podizanje novčanih sredstava u zavisnosti od potreba njegovog tekućeg poslovanja i vraćanje sredstava o dospeću prema ugovorenoj dinamici. Rok na koji se revolving kredit odobrava iznosi do 12 meseci, a rok za vraćanje pojedinačnih tranši zavisi od vrste revolving kredita (dinarski ili F/X).
Osnovni kriterijumi koje pravno lice treba da ispuni prilikom apliciranja za kredit u našoj banci jesu sledeći:
- mora da posluje barem 12 meseci da bi apliciralo za dozvoljen o prekoračenje računa, dok je za podnošenje zahteva za kredit potrebno da posluje najmanje 15 meseci;
- potrebno je da u periodu od 12 meseci pre apliciranja za kredit klijent ostvari određeni nivo prihoda ili ukupnog potražnog prometa koji je definisala Banka;
- mora redovno da izmiruje svoje obaveze prema finansijskim institucijama;
- mora da ima prihvatljiv nivo zaduženosti;
- mora da ima uredan izveštaj kreditnog biroa;
- platni račun pravnog lica ne sme biti blokiran duže od pet radnih dana u prethodnih 12 meseci ili ukupno 10 radnih dana u odvojenim blokadama, u periodu od šest meseci pre apliciranja za kredit.
Troškovi odobravanja i realizacije kredita zavise od vrste, iznosa i roka kredita za koji klijent aplicira. Osnovni troškovi su naknada za obradu zahteva i kamata po kreditu. Uz ove troškove, klijent ima i trošak povlačenja kreditnog biroa, menica, uverenja o stanju poreskih obaveza (samo za preduzetnike) i eventualne troškove oko uspostavljanja obezbeđenja po kreditima, ukoliko su zahtevani (procena hipoteke i zaloge od strane ovlašćenih procenitelja banke, troškovi upisa hipoteke/zaloge u Katastar/APR i osiguranje nepokretnosti i zaloge).
Na iznos i rok na koji kredit može biti odobren utiču brojni faktori: kreditna sposobnost klijenta (visina prihoda i urednost poslovanja), broj godina poslovanja klijenta, vrsta, odnosno namena kredita, ponuđena sredstva obezbeđenja, delatnost i sl. Po pitanju iznosa i rokova otplate kredita, trudimo se da maksimalno izađemo u susret potrebama naših klijenata.
Vremenski period potreban za odobravanje kredita u našoj banci uslovljen je vrstom kredita za koji klijent aplicira i zahtevanim instrumentima obezbeđenja po plasmanu. Naravno, zavisi i od toga koliko je potrebno klijentu da prikupi zahtevanu dokumentaciju za traženi kredit. Rok za odobravanje kredita zavisi od date situacije i navedenih informacija.
Business kreditna platna kartica koristi se za plaćanje i podizanje gotovog novca u visini odobrenog limita. Može se koristiti u zemlji (valuta RSD) i inostranstvu (valuta EUR). Kreditnom platnom karticom klijenti najjednostavnije mogu finansirati troškove prevoza, putarina, hotelskih i drugih ugostiteljskih usluga u zemlji i inostranstvu. Klijenti mogu vršiti odloženo plaćanje bez kamate do visine odobrenog limita do 40 dana (celokupna potrošnja u tekućem mesecu dospeva na naplatu tek 10. u sledećem mesecu).
Moguće je dobiti POS terminal od Banke uz mogućnost prihvatanja svih vrsta platnih kartica. Dovoljno je obratiti se savetniku za mali biznis u nekoj od ekspozitura Banca Intesa i zatražiti ponudu za prihvatanje platnih kartica. Uslovi i naknade za prihvatanje platnih kartica zavise od delatnosti kojom se firma bavi, kao i od eventualnog prometa preko POS terminala.
Preko BizMobi aplikacije moguće je vršiti plaćanja u okviru domaćeg platnog prometa, dok za plaćanja u inostranstvu za sada ne postoji opcija.